2011. április 2., szombat

Gyümölcskosár tortám

Lépésről lépésre megmutatom, hogy hogyan is, rittyentettem én össze, ezt a kis tortát:)

A torta ötlet ,hogy Gyümölcs kosár legyen ,nem véletlen jött, ez a torta egy történethez ,és egy személyhez fűződik ;)


Íme a Torta :)  Csak azért ,hogy lássuk mi a cél amiért dolgozunk;)








Piskóta:

Hozzávalók:

7 tojás

14dkg cukor
12dkg liszt

Elkészítés:
1, A tojásokat ketté választjuk.











2, A tojássárgákat a cukor 2/3 val kihabosítjuk





 3, A tojás fehérjéket habbá verjük a maradék cukorral.




4,A tojás fehérje hab 1/3-át hozzá adjuk a sárgájához, és fakanállal óvatosan, hogy össze ne essen a tojáshab, összeforgatjuk.



4,Most pedig hozzá adjuk a Tojásfehérje habot ,ami  megmaradt, és összeforgatjuk a masszánkkal.





5,A masszánkba beleszitáljuk a lisztet.



6.A kivajazott vagy sütőpapírral kibélelt  tortaformába ,beleöntjük a tésztamasszánkat.  (de csak egy kört vágjunk a tortaforma aljába) 


7,Berakjuk a sütőbe elvileg 2 ütemű sütést kéne alkalmazni  (Én én mindig elfelejtem ,és a sütőmön a gombok kicsit csápmák, az évek múlásával eltűntek a felfestett jelzések, és néha a kezemben marad a gomb, úgyhogy én azt sem  tudom, hogy hogy sütöm, de valahogy  mindig megsül szépen :D ) Szóval 180 fokra berakjuk ,amikor már látjuk ,hogy szilárdul és sül a teteje, akkor beleszúrunk egy fogpiszkálót ,és meg kukkantójuk, ha ráragad a tészta, akkor még sütjük.összesen kb fél óra alatt megsül.

k


Ez a kész árlapot, mondjuk nem árt ha kicsit előbb kivesszük,mert  nekem kicsit négerke lett ,de sebaj :D



8,Ajánlatos csak akkor kiszedni a tortaformából ha kihűlt a piskótánk,két okból is,egyik nem ég szét a kezed,másik pedig a piskótád sem fog összevissza töredezni.En mondjuk mielőtt kiveszem a formából, egy késsel a tortaforma szélén átmegyek, hogy véletlen se essen baja mikor szétnyitom a formát.


9,Ha kihűlt ,akkor egy nagyon éles vizes késsel 3 lappá vágjuk a piskótánkat!




.
 Az első lépés letudva, a piskótánk kész .Most pedig jöhet a Töltelék elkészítése.

Gyümölcskrém: 

Először is egy alapvajkrémet készítünk!

Alapvajkrém:

Hozzávalók:
40dkg Vaj
35dkg Cukor
1dl Víz
1cl citromlé






















Elkészítés:


1. A cukrot a vízzel felforraljuk, majd teszünk bele egy pár csepp citromlevet. Főzzük 2-3 percig.



2,Levesszük a tűzről, permetezünk rá pár csepp vizet, majd fedő alatt hagyjuk szoba-hőmérsékletűre kihűlni. A vízből gőz képződik a fedő alatt ,így nem engedi, kikristályosodni a cukoroldatot.




3, A vajat/ margarint habverővel egy kicsit kikeverjük!



4,majd hozzáadjuk a kihűlt cukorszirupot, és kihabosítjuk.




Hozzávalók:

50dkg alapvajkrém
5dkg Cukor
5cl citromlé
1dkg kukorica keményítő
5cl Víz
15dkg eper


Tulajdonképpen bármilyen savanykás gyümölccsel ( eper, málna, ribizli, áfonya, meggy, szeder, stb.) jól elkészíthető. Jó alaktartó, nem folyik, ideális piskótákhoz.

Én eperből készítettem.


1,A gyümölcsöt a vízzel és a citromlével leturmixoljuk.( ha sok magos gyümivel dolgozunk bányásszunk ki egy részét a magnak ,hogy ne legyen zavaró fogyasztásnál.





2,Átöntjük egy lábasba, hozzáadjuk a cukrot, és felforraljuk.




 3,A kukorica keményítőt elkeverjük fél dl langyos vízzel, és hozzáöntjük a forrásban lévő gyümölcshöz, majd 1 percig főzzük.

4,Miután kihűlt!!! (fontos ,hogy kihűljön teljesen, mert különben kicsapódik a vaj).Hozzá adjuk a Alapvajkrémünket,és habverővel összedolgozzuk.





5, Ha a krémet jól összedolgoztuk ,akkor jöhet a felvágott tortalapunk megkenése!







Ha az első lapot megkentük ,bőségesen jöhet a második lap is!





Ezután a harmadik lapot is megkenjük, és ráhelyezzük a második lapra, a tetejét is lekenjük, hogy legyen mibe állítani a díszítésnél a gyümölcsöket!  Ajánlanám az 1cm réteget legfelülre!





Most pedig Elkészítjük ,a díszítéshez a krémet: A torta oldalsó bevonása, a diszités kosárfonatos minta.

Díszítőkrém:


Hozzávalók:

 15dkg vaj

fél doboz Nutella (nagyobb kiszerelés)

10dkg Porcukor

Elkészítés:

1, a 15dkg vajhoz hozzáadjuk a 10dkg porcukrot, és robotgéppel habosra keverjük!

 (Ajánlanám, hogy a vajat mindig minél kis sebre aprítsuk össze mielőtt elkezdjük  a habverővel fel habosítani, mert nagyon dobálni fogja a vajat, és az egész konyha vajas lesz! Ez nem vicc saját tapasztalat :D





2,A Felhabosított vajunkhoz, hozzá adjuk a fél üveg Nutellát, és habverővel összedolgozzuk,ha kész a hűtőbe rakjuk,hogy kicsit megdermedjen és szépen lehessen vele dolgozni díszítésnél!








3,Miután lehűtőtűk,kivesszük és habzsákba töltjük, aminek a csöve direkt Kosárfonat mintázására van gyártva,tehát ezt külön kell venni ha ilyen mintát szeretnénk.

Először  is ,nem árt begyakorolni tányéron, mivel nem annyira egyszerű ,de nehezíti majd a munkánk ,hogy függőleges domború felületen dolgozunk majd! Én is gyakoroltam mégsem sikerült tökéletesre a tortán,de nem kenődtem el ,Önök se kenődjenek el, ha nem lesz tökéletes!



Na jó, őszintén bevallom annyira belelendültem a torta díszítésébe ,hogy azon kaptam magam ,hogy kész is vagyok,először boldog voltam, bár nem maximálisan elégedett a munkámmal ,de aztán eszembe jutott ,hogy nem csináltam képet közötte,remélem elnézik nekem:)


3,A gyümölcsök Elhelyezésétől féltem a legjobban, mert ezt nem tudtam lenézni sehonnan,így a saját fantáziámat kellet használnom.Először félénken felvágtam a gyümölcsöket, és elkezdtem elhelyezni, ahogy jónak láttam,és minél több gyümi volt rajta, annál magabiztosabban pakolásztam a gyümölcsöt a tortámra, mert rájöttem nem is vagyok olyan elveszett, mint hittem:)





    És táldádádám elkészültünk:)  

A lényeg akárhogy is sikerült ,legyünk büszkék rá, mert mindent beleadtunk!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése