2012. december 15., szombat

Aranygaluska vanilia öntettel

Egyik kedvenc desszertem az aranygaluska, így hát gondoltam megosztom veletek, hogy nálunk hogyan készül :) Én dupla adagszámmal dolgoztam,tehát a képeken azért tűnik nagyon soknak!
Ez a sütemény azért nem a legegyszerűbben elkészíthetők közé tartozik,és időigényes is,de a végeredmény megér minden percet!







Hozzávalók:  



Tésztához:

-05kg liszt
-2dkg élesztő
-2 tojássárgája
-3dl tej
-6dkg margarin
-5dkg porcukor
-csipet só



Hintéshez:

-20dkg darált dió
-15dkg cukor
-8dkg vaj











Vanília öntet:

-0.5 l tej
-2 tasak dr.Oetker desszert öntet
-2 evőkanál cukor











Elkészítés:

1,Kovászt készítünk: 1dl langyos tejbe belekeverjük a 0.5 dkg cukrot  (fontos, hogy langyos legyen a tej, se forró ,sem hideg), ezután belemorzsoljuk a 2dkg élesztőt és meghintjük 3 kanál liszttel és letakarjuk konyharuhával. Kb. 15 perc alatt kész,ezt akkor tudjuk ha az élesztő púpos,habos a tej tetején!




2, A 2db tojássárgát a 5dkg porcukorral elkeverjük:



3,  A 2dl tejet, a csipet sóval hozzáöntjük a cukros tojássárgákhoz:




4, A 0.5kg lisztet egy tálba tesszük és a liszt közepébe egy mélyedést csinálunk:




5,  A liszt közepébe öntjük a tejes tojássárgás kotyvalékot és a kovászunkat is:




6, Fakanállal vagy kézzel vagy tészta gyúró funkciós géppel addig gyúrjuk amíg hólyagosodni nem kezd a tészta, ezután hozzáöntjük a 6 dkg olvasztott vajat, és készre gyúrjuk,tehát hólyagos a tésztánk és elválik könnyedén a tálunk falától!




7, Langyos helyen,letakarva 1 órát kelesztjük. Én a  kandalló vagy pedig a radiátor mellé szoktam tenni:





8, Ha letelt az idő, a lisztes nyújtódeszkára kiborítjuk a tésztánkat és 1cm vastagra nyújtjuk,ajánlatos kis lisztet szórni a tészta tetejére mielőtt nyújtjuk,hogy ne ragadjon nyújtás közben.A szaggatóval határozott mozdulatokkal kiszaggatjuk a tészta korongokat.






 9,Tepsit vagy tortaformát vajazzunk ki (én mindkettőt használtam, mert mint említettem az elején, én dupla adagot csináltam ,és nem fért bele egy fajtába). rakunk egy sort a tepsibe, figyelve, hogy ne szorosan rakjuk a korongokat, mert ez még kelni fog és kell a hely.



9, A 8dkg vajat megolvasztjuk és vékonyan megkenjük vele a korongok tetejét,ezután a ledarált cukros diónkból is szórunk rá pár kanállal.majd ezt a műveletet megismételjük a második sorral is.




10,   180 fokon légkeveréses sütőben körülbelül 40 percig sütjük.De akkor van kész, ha a színe elnyeri a nevéhez hű arany színt és a tűpróbát is kiállta!





 Vanília öntet:

 1,    0,5 liter tejhez hozzáöntjük a 2 tasak Dr.Oetker öntetporunkat és a 2 evőkanál kristálycukrot.Ezután felrakjuk forralni amíg fel nem forr addig folyamatosan kevergetjük!  (én kicsit csaltam mert robotmixerrel kevergettem  : P de persze jó sima habverővel is)




  Mos már csak az a feladatunk, hogy élvezzük ezt a finomságot amit alkottunk ;)  

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése