2011. március 24., csütörtök

Alaptechnikák

Sok gondolkozás után rájöttem, hogyan is építem fel majd a blogomat,mert azért nem mindegy ,hogy keszekusza, vagy rendezett.
Habár lehet, hogy beletekeredek és még én sem fogom tudni átlátni merre hány óra, de optimista vagyok, tehát áttekinthetőre fogom csinálni:D

Én arra gondoltam ,hogy a legalapvetőbb dolgoktól építem fel a Blogomat ,csak hogy követhető legyen, és ne keljen 500oldalt megnyitni ,hogy megtaláljuk a hiányzó ismereteket egy sütemény ,vagy egy torta elkészítéséhez!!

És most jöjjön az igazság: Nekem is szükségem van arra ,hogy az alapokat tudjam és átlássam,és miért is titkolnám elöletek a hiányosságaimat?Inkább Tanuljuk meg együtt :D

Első felvonásban a piskóta receptet a torták alapját gondoltam!


Piskóta recept:

A klasszikus alaprecept képlete az így néz ki : 1 tojás + 2dkg cukor + 2-2,5dkg liszt és ezeket a mennyiségeket tetszés szerint szorzással alakíthatjuk a kívánt mennyiségre.

Megmondom őszintén én amikor elsőnek olvastam ,azt sem tudtam merre hány óra, jojó szuper, hogy megvan adva ez a képlet, de honnan tudjam, hogy az én torta formámhoz hányas szorzót kell használnom?:D

Aztán rátaláltam arra, hogy a tortaforma átmérőjéhez adják meg az anyagmennyiséget ,na hát ez nekem ezerszer jobban is tetszett,én ezt a (23cm) átmerőjű tortaformát veszem alapul ,mert ilyennel rendelkezem!
(a képek sajnos most még nem a sajátjaim de ami késik nem múlik)

Tortakarika (23 cm-es) alaprecept:

 Hozzávalók:

Tojás:7 db

Cukor:14 dkg

Liszt:15 dkg

Elkészítés:


1,A tojásokat ketté választjuk ( Elvileg meg kell mosni előtte,  de én nem teszem ,és még nem krepáltam be : D)















2,ajánlatos a lisztet átszitálni


3,A tojások sárgájákat a cukor 2/3 részével kihabosítjuk.(vajszínűre)














Végeredmény a vajszínű massza.







4,A tojásfehérjéket elkezdjük habbá verni. Amikor már majdnem felverődött, akkor hozzáadjuk a maradék 1/3 rész cukrot,és teljesen habbá verjük
teljes habbá (megáll benne egy kiskanál)---------->



















5,A tojásfehérjehab 1/3-ad részét fakanállal lassan hozzákeverjük a sárgájás habhoz, teljesen elkeverjük.



6,Utána a tojásfehérjehab maradék 2/3 részét is hozzákeverjük.(óvatosan de alaposan)


7,Az összekevert habba óvatosan beleforgatjuk a szitált lisztet.



8,Ha tortaformába töltjük, mindig homorú alakúra húzzuk ki a tésztát, hogy a kész kisült piskóta egyenletes vastag legyen és mindenhol jól átsüljön. (én szoktam alá szilikonos sütőpapírt rakni .de csak egy kört az aljára)



   9,berakjuk a sütőbe 180C’-on


10,ha megsült kb 20-25 perc kell neki (akkor jo ha a fogpiszkálót beleszúrod kihúzód és nem ragadt rá a tészta) 

 11,Kiszedjük a formából (persze nem úgy mint én aki türelmetlen várni míg kihűl ,és szétégeti a kezét .)
Várjuk meg még kihűl a piskóta sem sérül! 



12,Szeleteljük 3 részre a piskótát (ajánlom bevizezni egy nagyon éles kést úgy precíz munkát tudunk végezni)





Még a végére hozzábiggyeszteném ,hogyha nem ilyenre sikerül elsőre, nehogy elkámpicsorodjunk, mert annak az esélye, hogy  valakinek elsőre ilyen tökéletesre sikerül szinte lehetetlen,amúgy is az íz a lényeg ,és elfedjük úgy is krémmel vagy marcipánnal. Szóval semmikép se törjünk le, ha nem lett tökéletes ,vagy hepehupán egyenletlenül vágtuk 3rom felé! Látnátok az én piskótáimat, vagy csúcsos a teteje, vagy olyan egyenletlenül vágom 3 felé,hogy legszívesebben sírva fakadnék de sose látszódik és mindig elfogy:D

Erre gondolok mikor azt mondom nem fog látszani:  (olyan egyenletlenül vágtam hogy csak na :D)
De mikor készlet ,engem se zavart főleg miután akinek sütöttem rá egy hónapra kérte, hogy csináljak 2ugyan ilyen tortát neki:D

Ez az én első saját készítésű fekete erdő tortám:








 Alap Vajkrém: 

Ez egy natúr édes krém, a cukrászatban legtöbbet használt anyag. Ízesíthetjük tetszés szerint, de arra azonban ügyelni kell ,hogy a hozzáadott anyag ne legyen túl nagy folyadéktartalmú, mert szét fog folyni (ki fog ikrásodni).  a krém.

Hozzávalók:

40dkg Vaj
35dkg Cukor
1dl Víz
1cl citromlé





1, A cukrot a vízzel felforraljuk, majd teszünk bele egy pár csepp citromlevet. Főzzük 2-3 percig.















2,Levesszük a tűzről, permetezünk rá pár csepp vizet, majd fedő alatt hagyjuk szoba-hőmérsékletűre kihűlni.
















3,A vajat vagy margarint habverővel egy kicsit kikeverjük, majd hozzáadjuk a kihűlt cukorszirupot, és kihabosítjuk.




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése