2013. január 6., vasárnap

Puncstorta

Puncstortát készítettem az Öcsém születésnapjára.Első próbálkozásra egész jó lett,és nagyon finom:)
Külsőleg persze lehet csinosítani, de nekem ez jött elsőre:) Az idő amit igénybe vesz, az körülbelül 1 és 1/2 óra.







Hozzávalók:

Piskótához:

-7db tojás
-14dkgcukor
-15dkg liszt
-1 tasak sütőpor

Töltelék:

- 1 kerek piskóta lap
-1dl málnaszörp
-4dl víz
-20dkg cukor
-30dkg baracklekvár
-3 evőkanál  kávé
-1dl rum
-1 citrom leve
-1 narancs leve
-pár csepp  piros ételszínezék 

Máz:

- kész fondant (lehet rendelni interneten, de nagyobb boltokban lehet kapni készen)
-pár csepp piros ételszínezék

díszítés:

-200ml habtejszín

1,készítünk két kör alakú piskótalapot (23 cm tortaformát használtam).Azért csinálunk kettőt mert egyiket beletépkedjük a puncsfőzetünkbe,a másik pedig a torta váza lesz.A két piskótalapot külön készítettem el.Az egyiket csak 5 tojásból csináltam, mert elég az a magasság vázához a tortának.




1,A 7 db tojást ketté választjuk,érdemes nagyobb tálba rakni a sárgájá,t mert abba rakjuk a többi alapanyagot.


2,A 14dkg cukrot hozzáadjuk a sárgájához és habosra verjük:

2,A tojásfehérjét kemény habbá verjük:



3,A tojásfehérjét fokozatosan fakanáláll beleforgatjuk sárgájába:


4,A sütőpapírral kibélelt tortaformába beleöntjük a tésztát és 180 fokon hőlégkeveréses sütőben, 20-25 perc alatt készre sütjük. (akkor jó, ha a fogpiszkálóra nem ragad rá a tészta)



 5,Most pedig ugyanezt megismételjük,  7 tojás helyett csak 5 öt rakunk bele.Ez lesz a kisebb piskótánk.


6,A nagyobb piskótánk lesz felvágva,ami a puncsfőzetbe fog belemenni,a kisebbet pedig kétfelé vágjuk és a torta váza lesz.






7,4dl vizet és 20dkg cukrot, felrakunk főzni és cukorszirupot készítünk,majd hozzá öntjük a 1dl málnaszörpöt,1citrom,1narancs levét,3 evőkanál kávét,1dl rumot,30dkg baracklekvárt,pár csepp ételszínezéket.




8,A kész puncslöttyünkbe belekeverjük a kockára vágott piskótakarikánkat,addig keverjük még egyenletesen,amíg be nem szívja a piskóta a puncsos löttyöt:



9,A kisebb kettévágott piskótánk mindkét felét megkenjük baracklekvárral,majd visszahelyezzük a tortaformába az alját, és belerakjuk a puncsos piskótamasszát, és a tetejét is rátesszük,letakarjuk sütőpapírral és kb. 1-2 kg súlyt teszünk a torta tetejére, kb .1 órán keresztül:



10,Ha letelt az 1 óra, kivesszük a tortaformából, és a sütőpapírból két csikot vágunk, amit feltapasztunk a torta oldalára,hogy amikor a mázat öntjük rá, a széle ne legyen mázas.


11, A fondant-ot egy cukrászdából kaptam,de boltban is lehet venni.A fondant-ot beraktam a mikroba, és amikor folyékony lett, hozzákevertem a színezéket,tortalapát segítségével elkentem a torta tetején, majd villával fondant-ot csíkoztam  a torta tetejére.


 12,A 200ml tejszínt, habbá vertem és a torta oldalára kentem:




A végeredmény:








Mindenkinek nagyon ízlett :)



















1 megjegyzés: