2012. december 19., szerda

Gyümölcszselé recept

Gondoltam hozok valami olyat, amit nem kell sütni, könnyen elkészíthető, és aki diétázik az is tudjon belőle enni.A gyümölcszselére esett a választásom, mert nagyon érdekelt, hogy is lehet ilyet készíteni, és kevés benne a kalória.Tudom elég megosztó vélemények vannak a zselékről, de engem vonzott szóval kipróbáltam :)






Hozzávalók:

1 csésze= 1dl                           


-2 csésze baracklé
-1csésze narancslé
-1/2 csésze barna cukor
-1csésze hideg víz
-4 lap vagy 18g zselatinfix
-1 csésze kiwi
- 1csésze barack




Én szokásomhoz híven dupla adagot készítettem tehát bögrével mértem 1bögre=2dl dupláztam minden hozzávalókat.

Tipp:  Bármilyen gyümölcsöt használhatsz ha ezek éppen nem a kedvenceid! :)




1,Felrakjuk a 2csésze baracklevünket forrni:



2,Hideg vízbe belerakjuk a zselatinunkat,2- 3 percig állni hagyjuk ,majd elkeverjük a zselatinport.





3, A felforralt baracklét hozzáöntjük a zselénkhez, utána a fél bögre cukrot is hozzá adjuk, elkeverjük, majd a legvégén az 1 csésze narancslevünket is hozzáöntjük.Ha mind ez kész a hűtőbe rakjuk kb. 1 és 3/4 óra.
óra elteltével nézzük meg mert lehet, hogy már képződött a zseléréteg az edény oldalán.







4,Akkor jó ha az edény oldalén vékony zseléréteg alakult ki:



5, óvatosan de alaposan összekeverjük  egyneművé a zselénket.



6, A gyümölcsöket tetszőleges méretre és formára vágjuk.Ha biztosak akarunk lenni a zselé sikerében kicsit főzzük meg a gyümölcsöket, hogy a zselatin teljes mértékben tenni tudja a dolgát.A zselét egy olyan formájú tálba öntjük ,amilyen formájú zselatint szeretnénk.A felvágott gyümölcsöket rakjuk bele a zselébe fedjük le műanyag fóliával és utána 3 órára rakjuk a hűtőbe.Akkor van kész, hogyha hozzányúlunk és nem ragad az ujjunkhoz a zselé.




7,Tarthatjuk egy éjszakát is a hűtőben tálalás előtt!

ezek az adatok körülbelül jönnek ki, mert az eredeti recept mangóval és eperrel készült!

Adagonként: 57 kalória, 0 g zsír ( 0 g ült, 0 g mono), 0 mg koleszterin, 13 g szénhidrát, 10 g hozzáadott cukor, 2 g fehérje, 1 g rost, 5 mg nátriumot, 82 mg káliumot tartalmaz.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése