2012. március 3., szombat

Szívecskes Torta


Szívecskés Torta:


Ez a torta egy születésnapra készült egy szuper kis csajszinak:)







Hozzávalók:

Piskóta:


7 tojás
14dkg cukor
12dkg liszt




Töltelék:
2 csomag grízes pudingpor
1l tej
1üveg barack befőtt
6kanál kristálycukor


Vajkrém:
40dkg Vaj
35dkg Cukor
1dl Víz
1cl citromlé
Díszítés:

Házilag készített Tragant ( rosszul elterjedt nevén Fondant)

A hozzávalók így alakultak (az adagok csak körülbelüliek, pontos adatot ne tudtam soha mérni, érezni kell):
6 ek (kb 70 ml) céklalé (EZT CSAK AKKOR RAKJUK BELE HA RÓZSASZÍN TRAGANTOT IS SZERETNÉNK,HA FEHÉRET AKKOR VÍZZEL KÉSZÍTJÜK)
1 ek(kb 8-10 gr) zselatin
2 ek(kb 40 gr) méz
kb 40 gr margarin
kb 800 gr finom, átszitált porcukor (ebből kb 740-et vett fel, de azért mindig többet szitáljunk)




Piskóta készítése:


1, A tojásokat ketté választjuk:






2, A tojássárgákat a cukor 2/3- val kihabosítjuk:





 3, A tojás fehérjéket habbá verjük a maradék cukorral:




4,A tojás fehérje hab 1/3-át hozzá adjuk a sárgájához, és fakanállal óvatosan, hogy össze ne essen a tojáshab, összeforgatjuk.:




4,Most pedig hozzá adjuk a tojásfehérje habot ,ami  megmaradt, és összeforgatjuk a masszánkkal:





5,A masszánkba beleszitáljuk a lisztet:



6.A kivajazott vagy sütőpapírral kibélelt  tortaformába ,beleöntjük a tésztamasszánkat.  (de csak egy kört vágjunk a tortaforma aljába) :


7,Berakjuk a sütőbe, elvileg 2 ütemű sütést kellene alkalmazni  (Én mindig elfelejtem ,és a sütőmön a gombok kicsit csámpák, az évek múlásával eltűntek a felfestett jelzések, és néha a kezemben marad a gomb, úgyhogy én azt sem  tudom, hogy hogy sütöm, de valahogy  mindig megsül szépen :D ) Szóval 180 fokra berakjuk ,amikor már látjuk ,hogy szilárdul és sül a teteje, akkor beleszúrunk egy fogpiszkálót ,és meg kukkantjuk, ha ráragad a tészta, akkor még sütjük.Összesen kb. fél óra alatt megsül.

k


Ez a kész állapot, mondjuk nem árt ha kicsit előbb kivesszük,mert  nekem kicsit négerke lett ,de sebaj :D



8,Ajánlatos csak akkor kiszedni a tortaformából ha kihűlt a piskótánk,két okból is.Egyik nem ég szét a kezed,másik pedig a piskótád sem fog összevissza töredezni.Én mondjuk mielőtt kiveszem a formából, egy késsel a tortaforma szélén átmegyek, hogy véletlen se essen baja mikor szétnyitom a formát.


9,Ha kihűlt ,akkor egy nagyon éles vizes késsel 3 lappá vágjuk a piskótánkat!




.
 Az első lépés letudva, a piskótánk kész .Most pedig jöhet a töltelék elkészítése.


Töltelék elkészítése:


1 liter tejből és 2 tasak Grízes pudingporból és 6  evőkanál cukorból pudingot készítünk.Hagyjuk kihűlni.

Megkenjük vele a szétvágott tortalapokat


Ráhelyezzük a barackokat:






Amikor már a teteje is rákerül elkészítjük a vajkrémet amivel befedjük a tortát.


Vajkrém elkészítése:


1. A cukrot a vízzel felforraljuk, majd teszünk bele egy pár csepp citromlevet. Főzzük 2-3 percig:




2,Levesszük a tűzről, permetezünk rá pár csepp vizet, majd fedő alatt hagyjuk szoba-hőmérsékletűre kihűlni. A vízből gőz képződik a fedő alatt ,így nem engedi, kikristályosodni a cukoroldatot:




3, A vajat/ margarint habverővel egy kicsit kikeverjük:



4,majd hozzáadjuk a kihűlt cukorszirupot, és kihabosítjuk:



Ha kész a vajkrém befedjük vele az egész tortát,ez azért fontos mert ez tapasztja oda feszesen a tragantot a torta felületére:



És igen itt követtem el azt a hibát, hogy csak a félig kész tortát fotóztam le a nagy koncentrálásban:(
A fehér színű tragantot porcukorral leszórt pulton kinyújtottam megfelelő nagyságúra majd befedtem vele a tortát ,jól rásimítottam ,hogy ne legyen levegős,majd a rózsaszín tragantot is kinyújtottam, és szívecskés mézeskalács formával kiszúrtam a szíveket és cukormáz segítségével odaragasztottam:





Tádádádám készen is van a remekmű:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése