2011. március 16., szerda

Kezdetek kezdete:)

Ez a nap is eljött ,hogy bepötyögöm az első betűket a blogomba!!

Ez a nagy öröm annak tudható be ,hogy ez a gondolat több mint fél éve megszületett a fejemben, de valahogy most jött el annak az ideje, hogy meg is valósítsam!
Ami igazából ötletet adott és motivál, hogy írjam ezt a  Blogot, az nem más mint a Sütés !!

Ence vagyok 20 éves  leányzó:)

Talán annak apropójából kezdett érdekelni a sütés, hogy először szakács szerettem volna lenni ,ehhez tartva magamat ,Vendéglátóipari Szakközépiskolába jelentkeztem.
Ahogy az évek teltek- múltak, egyre jobban kezdtem  észrevenni magamon ,hogy   amellett,hogy imádok főzni ,sertepertélni a konyhában, az igazi boldogságot, és azt amiben teljes mértékben bele tudom adni magam ,és a lelkesedésem ,az a sütés.Nagy hévvel el is határoztam, hogy cukrász iskola lesz az ,ahova beiratkozom.

Igen igen, mindenki azt hinné , vagy talán még irigyelné is, hogy igen de jó neki ,hogy ö már kitalálta mi is szeretne lenni, ha nagy lesz, vagy legalább van valami sejtése róla.
Na de nem eszik olyan forrón a kását!

Az ember fején ezernyi gondolat fut át, ha nem is akkor mikor kitalálta, mi is szeretne lenni, de később biztosan előjönnek:   

                        - honnan tudjam, hogy van e hozzá olyan képességem amivel kitűnök majd a               többi cukrász közül, hiszen sütni mindenki tud receptből,főleg ha jó a recept! 

                       - rendelkeznék-e hozzá elég fizikummal,türelemmel,kreativitással?
      
                       -Meg tudnék-e belőle élni?itthon is vagy csak külföldön?

                       -Vagy csináljam ezt csak hobbiként??

                        -El tudom magam képzelni, több 10 év múlva is ebben a szakmában??


És még  sorolhatnám természetesen!!
De ezeket az embernek le kell tisztáznia magában ,mielőtt elhatározásra szánja el magát!

Ha valamit szeretek csinálni az a sütés,eddigi visszajelzések alapján mindenki dicsérte, persze hozzá kell tennem még nagyon kezdő vagyok, a profizmus még csak az agyamban született meg, és a céljaimban vannak jelen,egyenlőre a kész alkotásokban még nem a legészrevehetőbb a tökéletesség.Persze ebből semmilyen problémát nem csinálok ,mivel tudom, most kezdtem és a fejlődéshez gyakorlás kell és idő!(persze le szoktam törni ,mint a bili füle, ha valami nem lesz úgy ,ahogy én elképzeltem, látványra vagy ízre, de kis dühöngés után rájövök ,hogy nem várhatok egyből tökéletes végeredményt! )
Azért mindenhez érzék kell, és persze egy jó recept!
A fizikum ,a türelem egyszerűen  felmérhető ,ha türelmesen 6 órán keresztül csinálsz egy tortát, mert neked a sebességed 6 órát követel a torta elkészítéséhez ,akkor nem kapsz hisztirohamot 2 óra után és téped a hajad hogy minek fogtam bele!:D
A kreativitás egy alapszinten meg legyen a többi úgyis az ismeretek bővülésével és a fejlődésünkkel egyre jobb és jobb lesz:)

A megélhetés a cukrászatból című témával kapcsolatban nagyon megosztó véleményeket kaptam .Valaki azt mondta ,hogy nem fizetik meg jól ,valaki azt, hogy hiány van belőle a piacon,valaki azt hogy csak külföldön keresnek jól! És akkor én úgy döntöttem, ezzel nem foglalkozom ,mert én nem egy átlag cukrász szeretnék lenni, ha belekezdek, hanem egy nagyon profi cukrász, és ha összejön (márpedig muszáj lesz neki) akkor úgysem lehet gond a  fizettessél, sem a tartózkodási hellyel!

Még ha nem is ez lenne az a szakma ami nekem való, miért is félnék belevágni??


A nyugalmam és bátorságomat az adja,hogy arra a teóriára támaszkodom ami a mai világra jellemző, mégpedig a felgyorsultság és a rugalmasság.Ma már nem azt a világot éljük ,ahol az ember megtanul egy szakmát és amíg nyugdíjba nem szambázik, addig abban a szakmában dolgozik.Hanem a mai világban, ha nem válik be egy szakma ,vagy nem tud az ember benne elhelyezkedni ,kinéz egy másikat és elvégzi.Jó, nem azt mondom, hogy könnyű, főleg akinek már családja van, de nem lehetetlen, a lehetőség adott.Én ezért merek ennyire magabiztosan belevágni.




Szeretnék megosztani veletek egykét linket,amelyek hatására rájöttem a cukrászat szépségére:


http://kiskukta.blogspot.com/




http://krickykonyhaja.blogspot.com/




http://adrykonyha.blogspot.com/

 http://bogyokonyha.blogspot.com/

http://chiliesvanilia.blogspot.com/2009/05/macaron-keszitese-tapasztalatok.html 


http://kiprobaltrecik.extra.hu/tortak2.htm#tortasuli1http://www.ritakonyhaja.hu/http://www.carlosbakery.com/



Gyönyörűségek:



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése