2013. január 20., vasárnap

Vanília krémes fánk

Régen ettem már fánko,t úgyhogy elterveztem, hogy sütök a hétvégén,vanília krémmel töltöttet ,de nem szerettem volna pudingból a krémet, így kerestem egy jó kis vaníliakrém receptet:)
A külalakkal nem vagyok elégedett,de ízre nagyon finom lett, így csak kicsit drámáztam a családomnak :D

Hozzávalók:

-70dkg liszt
-10dkg porcukor
-1 tojás
-3 tojássárgája
-7dkg olvasztott vaj
-1/2 dl rum
-3dl tej
-3,5 g friss élesztő
-1 teáskanál vanília kivonat






 Vanília krémhez: 
-4dl tej
-2dl tejszín
-2 tk vanília aroma
-6dkg liszt
-6tojássárgája








1,A 70dkg  lisztet,10dkg porcukrot,3,5 g friss élesztőt egy tálba tesszük,majd ráöntjük a 3dl langyos tejet.Letakarjuk konyharucival,majd 15 percet félre rakjuk,ha feljött az élesztő akkor folytathatjuk.



 2,Hozzáadjuk az 1tojást,3tojásssárgáját,1/2 dl rumot,7dkg olvasztott vajat,1tk vanília aromát,majd összegyúrjuk vagy gyúrógépbe tesszük,ezután 45-percre letakarva meleg helyre rakjuk kelni.


 3,Ha letelt a 45 perc, és megkelt a tésztánk, kiöntjük a belisztezett nyújtódeszkára, és kb  2cm-re nyújtjuk a tésztát, majd szaggatóval köröket szaggatunk,ha elfogyott a tésztánk letakarjuk a korongokat ,és fél órát kelni hagyjuk.

4,A megkelt korongokat gyöngyöző olajba tesszük (a lábasba kb. 2 ujjnyít öntsünk az olajból).Majd ha egyik fele aranybarna, megfordítjuk, és ha kész papírral bélelt tálba szedjük.


6,Elkészítjük a vanília krémet: 6db tojássárgáját a 6dkg lisztel és egy kis tejjel kikeverjük,majd hozzáadjuk a maradék tejet,a 2dl tejszínt, a 2tk Vanília aromát,és a 10dkg cukrot.Kikeverjük, majd lassú tűzön addig főzöm még be nem sűrűsödik.




7,A krémet habzsákba rakom,majd a fánkokat megtöltöm a krémmel,leporcukrozom.


Készítettem színezett fondant-al leöntött fánkot is:





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése